W celu wsparcia naszych klientów przy podejmowaniu istotnych dla sprawnego funkcjonowania i rozwoju organizacji decyzji w zakresie najważniejszego zasobu przedsiębiorstwa jakim są jego pracownicy, przygotowaliśmy usługę audytu kompetencyjnego.
Jest to narzędzie, które pozwala na kompleksową, wieloaspektową ocenę sytuacji personalnej organizacji: zarówno kadry menadżerskiej
jak i poszczególnych grup pracowników.
Audyt personalny, w zależności od potrzeb i etapu rozwoju organizacji może oceniać następujące zagadnienia:
• posiadane kwalifikacje zatrudnionej kadry
• predyspozycje interpersonalne
• potencjał do rozwoju
• potrzeby szkoleniowe
• kompetencje kadry menadżerskiej
• nastroje w organizacji
• komunikację wewnętrzną.
Badania przeprowadza się na wybranej grupie pracowników lub na całości zatrudnionych osób wykorzystując różnorodne narzędzia, w tym m.in. anonimowe ankiety, ankiety oceniające, wywiady z pracownikami, karty bilansu kompetencji, jak również narzędzia przygotowane przez specjalistów indywidualnie do potrzeb określonego projektu.
Audyt kompetencyjny może przybrać dwie formy - audytu kompleksowego oraz selektywnego. Pierwszy z nich to działanie badawcze mające na celu całościową diagnozę przedsiębiorstwa, natomiast drugi z nich koncentruje się na wybranym przez firmę aspekcie, w zależności od jej aktualnych potrzeb.
Na jakie pytania odpowiada zdobyta w ten sposób wiedza ?
• Czy ludzie pracują na adekwatnych do swoich umiejętności
i zdolności stanowiskach?
• Jaki jest poziom kompetencji społecznych pracowników?
• Komu i jakiego typu zadania można powierzać?
• Czy mając na uwadze rozwój przedsiębiorstwa w określonym
kierunku
dysponuje on ludźmi o odpowiednich kwalifikacjach?
• Czy sposób zarządzania jest czytelny i zrozumiały dla pracowników?
• Jakie panują nastroje wewnątrz organizacji?
• Jak pracownicy oceniają firmę, w której pracują?
• Jaka jest efektywność systemów motywacyjnych?
• Co ludzi motywuje do pracy?